Toetuse taotlemine on avatud elektroonses taotluste keskkonnas E-toetus. Toetuse andmise tingimustega saab tutvuda Riigi Teatajas.
Meetme eesmärk on Eestis kasvuhoonegaaside heite vähendamine transpordisektoris nullheitega sõidukite ulatuslikuma kasutuselevõtu abil ning nullheitega sõidukite kasutamise propageerimine.
Meetme eelarve
- füüsiliste isikute M1 ja N1 kategooria sõidukite ostutoetuseks 3 875 000 eurot
- juriidiliste isikute M1 ja N1 kategooria sõidukite ostutoetuseks 3 875 000 eurot
- füüsiliste isikute kastiga ratta ostutoetuseks 375 000 eurot
- juriidiliste isikute kastiga ratta ostutoetuseks 375 000 eurot.
Eelarve kasutamine seisuga 07.10.2024* | Sõidukeid | Kasutatud raha | Jääk |
---|---|---|---|
Nullheitega auto ostutoetus eraisikutele | 684 | 3 3415 579 | 459 422 |
Nullheitega autode ostutoetus ettevõtetele | 589 | 2 346 050 | 1 528 950 |
Kastiga jalgratta ostutoetus eraisikutele | 118 | 143 702 | 231 298 |
Kastiga jalgrataste ostutoetus ettevõtetele | 102 | 100 414 | 274 586 |
*Arvesse on võetud toetust saanud taotlused + esitatud, hindamisel olevad taotlused.
Meetme eelarve võimaldab toetust anda umbes 1743 M1 ja N1 kategooria sõiduki ja 675 kastiga ratta ostuks. Selle eeldatav otsene mõju CO2 emissiooni vähenemisse on nelja aasta jooksul ca 27 tuhat tonni, arvestades bensiini- ja diislikütuse kogust, mis jääb tarbimata.
Toetust anname heitmekaubanduse kauplemissüsteemi vahenditest ning toetusmeetme töötas välja Keskkonnaministeerium (nüüdne Kliimaministeerium).
NB! Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) ohtlike toodete registrisse on 15.03.2024 lisatud Babboe kaubajalgratas (kaubamärk: Babboe, mudeli tüüp/number: City-E, City, Mini-E ja Mini). Kui omate tagasinõutavat toodet, lõpetage selle kasutamine ning pöörduge müüja poole edasiste juhiste saamiseks.
NB! Internetis leidub kauplejaid, kes reklaamivad oma müüdavaid sõidukeid kui kastirattaid, millele saab toetust, kuid see pole alati nii. Kõik elektrimootoriga kaherattalised ei ole sellest meetmes toetatavad. Toetust makstakse vaid Liiklusseaduse mõistes jalgrattale, millel on kuni 250 W mootor, maksimaalne kiirus 25 km/h ja raami osana (pikendatud ja tugevdatud raam) on ehitatud kast või alus kauba või inimeste veoks.