Vähese heitega sõidukite toetus saab viimast lihvi
Keskkonnaministeeriumil ja KIKil on valmimas vähese heitega sõidukite toetusmeede. Taotlusvooru loodab ministeerium avada veel tänavu.
Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna nõunik Maris Arro meenutas, et rahva keeles elektriautode toetusena tuntud eelmine meede osutus 2020. aastal väga populaarseks ja raha sai otsa mõni minut pärast taotlusvooru avamist. Ka seekord on huvi toetuse vastu suur.
Eile ja täna on Keskkonnaministeerium ja KIK plaanitavat toetust tutvustamas huvirühmadele. Pärast nende arvamuste ärakuulamist saab eelnõu lõpliku kuju.
Võrreldes eelmise taotlusvooruga on seekord plaanis mitmed uuendused, kuigi ostutoetuse pearõhk on endiselt täiselektrilistel sõiduautodel. Lisaks on seekord kavas toetada kastirataste soetamist. Pistikhübriidide toetamist ei pea ministeerium hetkel põhjendatuks, sest puudub kindlus, et sellised sõidukid aitavad täita kliimaeesmärke.
„Võrreldes eelmise korraga on seekord raha rohkem, sestap kavandame pikka avatud vooru ning erinevalt eelmisest korrast plaanime toetusi maksta pärast sõiduki soetamist. Toetusmäärad on seekord küll mõnevõrra väiksemad, kuid selle võrra on toetuse saajate kohustusi lihtsustatud,“ sõnas Arro.
Keskkonnaministeerium ja KIK propageerivad nullheitega sõidukite kasutamist eeskätt sooviga vähendada Eesti kasvuhoonegaaside heidet transpordisektoris. Riigieelarvest on vähese heitega sõidukite kasutuselevõtu toetamiseks eraldatud 10 miljonit eurot.