Atmosfääriõhu kaitse programm
Toetame strateegilise mürakaardi tegevuskava koostamist.
Taotlusvoor on suletud ja projektid on hindamisel.
Atmosfääriõhu kaitse programmi eesmärk on toetada keskkonnast tulenevate terviseriskide ohjamist ning elukvaliteedi parandamist, välisõhu kvaliteedi parandamist, kliimamuutuste tagajärgede leevendamist ja kiirgusohutuse tagamist.
2023. aastal avatavas voorus saab toetust taotleda keskkonnaministri määruse nr 10 „Keskkonnaprogrammist toetuse andmise kord ja tingimused“ § 18 lõikes 6 nimetatud strateegiliste mürakaartide tegevuskavade koostamise rahastamiseks.
NB! Atmosfääriõhu kaitse programmis korteriühistute kaugküttega liitumise toetust enam ei avata, huvi korral tuleb pöörduda EASi ja KredExi ühendorganisatsiooni poole.
Kui suur on taotlusvooru eelarve?
- Taotlusvooru eelarve on 60 000 eurot.
Mida toetame?
- Toetame strateegiliste mürakaartide tegevuskavade koostamist.
Välisõhus leviv müra on inimtegevusest põhjustatud ning välisõhus leviv soovimatu või kahjulik heli, mille tekitavad paiksed või liikuvad allikad e müraallikad (AÕKS § 55 lg 2). Välisõhus leviva müra hulka ei kuulu olmemüra, meelelahutusürituste müra, töökeskkonnamüra ja riigikaitselise tegevusega tekitatud müra (AÕKS § 55 lg 3). See tähendab, et nende suhtes ei ole kehtestatud müra piirnorme ning välisõhu mürakaardil neid ei käsitleta.
Välisõhus leviva müra kaardistamine on tegeliku müraolukorra kirjeldamine või olemasolevate ja prognoositavate müraolukordade kohta andmete esitamine, kasutades selleks AÕKS § 60 lg-s 2 nimetatud arvutuslikke müra kontrollnäitajaid (AÕKS § 62 lg 1). Müra kaardistamise tulemusena koostataksegi strateegiline mürakaart (Strateegilise mürakaardi koostamise juhend, 2020)
Siit leiad KIKi kodulehelt selgituse, kuidas käib KIKis projektide hindamine ja rahastamine. Täpsed nõuded tulenevad iga toetuse ja rahastusallika õigusaktidest, rahastusotsusest ning KIKi kehtestatud nõuetest.
2022. aastal koostasid Tallinna linn, Tartu linn ja Transpordiamet vastavalt atmosfääriõhu kaitse seadusele strateegilised mürakaardid ning 2024. aastal tuleb koostada nende alusel müra vähendamise tegevuskavad. Kavad peavad kaasa aitama Euroopa Liidu null-saaste programmis 2030. aastaks seatud eesmärgile vähendamaks üle 55 dB liiklusmüras elavate inimeste arvu 30% võrreldes 2019. aastaga. Seoses selle eesmärgi suundade kavandamisega on oluline kasutada müra vähendamise tegevuskavades hinnangu andmisel sama meetodit, mida kasutati strateegilisel kaardistamisel, seega peab tegevuskava koostaja omama CNOSSOSe meetodi kasutamise kogemust.
Siit leiad KIKi kodulehelt selgituse, kuidas käib KIKi projektide elluviimine. Täpsed nõuded tulenevad iga toetuse ja rahastusallika õigusaktidest, rahastusotsusest ning KIKi kehtestatud nõuetest.
Selle toetusega seotud projekti elluviimiseks vajalikud materjalid leiad siit lehe paremalt poolt.