Taotlusvoor on suletud!
2024. a taotlusvooru tingimused:
Kes saavad toetust taotleda?
Toetust saab taotleda haridusasutus, kellel on kinnitatud õppekava põhihariduses või selle pidaja. Nt kohalkohaliku omavalitsuse üldhariduskoolid või riigikoolid, kohalikud omavalitsused, äriühingud, mittetulundusühingud, sihtasutused.
Milliseid tegevusi toetame?
KIK toetab põhikooli 1.-9. klassi osalemist loodus- ja keskkonnahariduskeskuste või keskkonnakaitse ja keskkonnakasutusega seotud ettevõtete aktiivõppeprogrammides, kus õppija osaleb õppeprotsessis aktiivsetes (kogemuslikes, tegevuslikes, uurimuslikes, avastuslikes jne) tegevustes (määruse § 22 lõige 4 punkt 1).
Vähemalt 50% projekti raames läbiviidavatest ühe haridusasutuse programmidest peavad omama Eesti Keskkonnahariduse Ühingu poolt omistatavat kvaliteedimärgist "Läbimõeldud programm", nn murakamärgist.
Kui suur on toetus?
Toetust jagatakse ühikuhinna põhiselt, mille suurus 2024. aastal on ühe klassi või väikeste klasside liitmisel õpigrupi kohta 170 eurot. Kohustuslikku omafinantseeringut ei ole ning taotluses ei pea piirsummast üle minevat summat omaosalusena näitama
Ei ole piiritletud, mitu õppeprogrammi ühele klassile piirsumma eest läbi võib viia ning üldine arvestus toimub haridusasutuse lõikes. Õpigrupina käsitletakse ühes õppeprogrammis korraga koos osalevaid õpilasi (nt väikeste klasside liitmisel).
Õppekäikude planeerimisel järgida siiski vahendite säästlikku kasutamist (väikesed klassid liita võimalusel üheks õpigrupiks, võimalusel kasutada sõiduks mitme klassi peale ühte bussi või kasutada ühistransporti).
Milline võib olla projekti ajaline kestvus?
Toetus on mõeldud 2024/2025 õppeaastaks, st projekti kestvus on 01.09.2024-31.08.2025.
Kuidas taotleda?
Taotlemine toimub e-toetuse keskkonna kaudu. Taotluse sisestamisel võta abiks juhend, e-toetuse keskkonna tutvustavat videot saad vaadata siit.
NB! E-toetuse keskkonna kasutamisel võib esineda tõrkeid. Kui mõni leht on tühi või annab veateate, siis minge korraks tagasi eelmisele lehele ja proovige uuesti. Kui sisse logimisel annab teate "Kasutajate suure arvu tõttu on hetkel ligipääs e-toetuse keskkonnale piiratud. Proovige mõne aja pärast uuesti siit", siis proovige nt poole tunni pärast uuesti.
E-toetuste keskkonnas projekti alustades valida kindlasti taotlusvooruks "Keskkonnaprogrammi põhikooli õppekäigud 2024".
Taotluse lisana tuleb esitada sisu lehel programmides osalejate andmed tabelina (lehe paremal veerus Taotlemise ja elluviimisega seotud dokumendid all fail „Õppeprogrammis osalejate andmed 2024“). Õppeprogrammidel osalemine lepi programmi läbiviiva keskusega kokku juba taotluse koostamisel!
Taotluse näitajate lehel lisada ka programme läbiviivad keskused.
Taotluse eelarves valida kindlasti standardiseeritud ühikuhind ning lisada ühikute arv. Kui ühikute arv on juba lisatud ja soovite muuta, siis tuleb olemasolev kustutada ja lisada uus.
Kogu kooli õppekäigud koondada ühte taotlusesse (mitte esitada taotlus iga klassi või kooliastme kohta eraldi).
Kui on juba teada võimalik koolide ühinemine, siis esitada kõikide nende koolide peale üks taotlus kohaliku omavalitsuse (linn või vald) alt! Kui koolide ühinemisel jääb alles ühe kooli nimetus ja registrinumber, siis võib ühise taotluse esitada ka selle kooli alt.
Rahastajate lehel näitab esialgu taotleja nime ning omafinantseeringu summa 0 - see on õige.
Kui taotluses ei ole võimalik teha märget kinnituste lehel, siis kontrollige, kas kõik kohustuslikud andmed on sisestatud ning vajutage alates taotleja lehest kõikidel lehtedel "Salvesta ja jätka".
Õppekäikude planeerimisel pea silmas:
- läbitav õppeprogramm peab haakuma keskkonnateadlikkuse programmi eesmärgiga: Keskkonnateadlikkuse programmi eesmärk on kujundada arusaama, et inimene on osa loodusest, meie majandustegevuse ja kultuuri jätkusuutlikkus sõltub loodusest ning looduse hüvesid kasutades peame arvestama piiridega, mida ületades ohustame kogu elu Maal. Programmist toetatakse tegevusi, mille teemaks on säästva keskkonnakasutuse põhimõtete, looduse ja inimühiskonna seoste, looduses toimuvate protsesside ja elurikkuse tundmaõppimine.
- vali programm vastavalt õpilaste vanusele ja koolitunnis õpitavale;
- programmis toimub õppetegevus loodusteaduslikel alustel;
- õppija osaleb õppeprotsessis aktiivsetes (kogemuslikes, tegevuslikes, uurimuslikes, avastuslikes jne) tegevustes;
- omandatavate teadmiste ja oskuste kaudu kujundatakse õpilastel positiivset suhtumist loodusesse;
- otsi õppekäigu sihtkohaks lähim ja õppetööga kõige paremini haakuv looduskooli või keskkonnahariduskeskuse õppeprogramm. Õppeprogrammide kavandamisel on abiks portaal keskkonnaharidus.ee. Eelistatud on pikemad õppeprogrammid;
- aktiivõppeprogramme on võimalik korraldada looduskeskuste juhendamisel ka haridusasutuse juures. Eeldame, et sellisel juhul viiakse aktiivseid tegevusi läbi vähemalt 2x45 min jooksul;
- teadmisi keskkonnahoiu põhimõtetest ja loodusressursside säästlikust kasutamisest võib kinnistada keskkonnakasutusega seotud ettevõtetes (nt vee-, jäätme,- põllumajanduse- või muu keskkonnateemaga tegelev ettevõte). Kui ettevõttel ei ole ise väljatöötatud aktiivõppeprogrammi, siis tuleb taotlusele lisada kirjeldus, kuidas õppekäik on õppekavaga seotud ning milliste lisategevustega teadmisi kinnistatakse.