5300 tonni Raadi vanarehve läheb Soome poole teele

29. oktoober 2020 | 15:02

29. oktoobri pärastlõunal läheb Ragn-Sellsi eestvedamisel Sillamäe sadamast Soome alternatiivkütuse tootmiseks teele 5300 tonni purustatud rehvihaket, mis pärineb Raadi vanalt lennujaamalt. Samuti on 1100 tonni rehvipuru transporditud ja paigaldatud Torma uue prügila drenaažikihti.

„Rehvide likvideerimine on osutunud keerukamaks protsessiks, kui esialgu arvasime, kuid on näha, et töövõtja pingutab. Positiivne on see, et tänaste teadmiste juures ei ole Raadil suuremat kogust vanarehve, kui prognoositud 14 000 tonni,“ sõnab KIKi Raadi projektijuht Tõnn Tuvikene.

„Tööde teostamist on muutnud keerukamaks pinnasesse vajunud rehvid. See muudab nende kättesaamise ajamahukaks ning rehvidega kaasa tulev pinnas kulutab plaanitust oluliselt rohkem purusteid. See omakorda tähendab rohkem tunde masinate hooldamiseks. Oktoobri keskpaigast panime tööle täiendava purusti ja pingutame väga, et püsida ajaraamistikus,“ kommenteerib Ragn-Sellsi Lõuna regioonijuht Vallo Jürisoo. Ta lisab, et esimene laev saab sellel nädalal lastitud ja edasi hakkab ettevõte täitma Torma prügila tellimust, mis vajab ca 6000 tonni rehvihaket uue ladestusala drenaažikihi väljaehitamiseks.


Raadi rehvimäed 16. oktoobril 2020. Foto: Tarmo Haud

KIK sõlmis selle aasta juunis Raadi vanarehvide käitlemiseks riigihankelepingu aktsiaseltsiga Ragn-Sells ning töödega alustati juulikuus. Raadil peab rehvidest plats puhas olema selle aasta lõpuks. KIK korraldab rehvide käitlemist Keskkonnaministeeriumiga sõlmitud kokkuleppe kohaselt. Seda, kuidas rehvimäed on Raadil kahanenud, näeb siit.

Raadile on vanarehvid – peamiselt Rehviringluse ja Kuusakoski üleantuna – kogunud aastate eest tänaseks maksejõuetuse tõttu likvideeritud jäätmekäitlusfirma Rubronic, kes ei suutnud täita talle seatud kohustusi. Riigile lähevad likvideerimistööd maksma 1,48 miljonit eurot. 2/3 rehvikoguse eest vastutab Rehviringlus, kellega käivad Keskkonnaministeeriumil kulude hüvitamise osas läbirääkimised.